Art et Artisanat du monde: inspirations pour une vie riche en créativité.
Art and handmade art around the world: inspirations for a creative life

Sunday, February 7, 2010

Riddle's answer.../ Réponse à la devinette...


Guess:
What is round, made with wood, supports the rhythm of a gesture and can lead you in a "soul travel"?

Devinez:
Qu'est-ce qui est rond, fait de bois, supporte un geste rythmé et peut entraîner votre âme à voyager?





It could have been the "shaman 's drum" but the picture shows another "drum", the one used for embroidery...I have just finished this one and I'm delighted , after 1 month of work, to show the result...
Can somebody tell me if drum is the appropriate word for the wooden cercle used for embroidery works as it is in french ? Who knows in what place out of time it can lead us?
For me, I regain the  eagerness the little girl I was felt in view of her first canvas...Little stiches after little stiches, it led me towards the memory of this schoollgirl who used to draw with delight geometric friezes on the squares of her notebook's pages ...
Now I can't resist to create myself an embroidery grid  to see where the thread will lead me...
To be continued...

On pourrait répondre le tambour du chaman, mais j'ai voulu montrer l'utilité d'un autre tambour, un peu oublié de nos jours: le cercle à broder...Qui sait dans quel lieu hors du temps peut-il nous conduire?
grâce à lui j'ai retrouvé la fébrilité de la petite fille face à son premier canevas ... De petits points en petits points il m'a menée vers le souvenir de cette  écolière qui dessinait avec délice des frises géométriques sur les carreaux de ses cahiers...
  L'envie me prend à présent de créer une grille de broderie, à ma façon, et de voir où le fil va me conduire... La suite pour bientôt...


needlework design: Click on the title of the post...
modèle en kit: cliquer sur le titre du message...

No comments:

Post a Comment

Thanks for visiting me! Hope you enjoyed reading my blog. I would love to hear from you, so do leave me a comment.
J'espère que vous avez pris plaisir à visiter mon site! une petite trace de votre passage dans cet espace me ferait grand plaisir. Merci.

ShareThis

Related Posts with Thumbnails
I desire to share some of my discoveries from the web.
The original links are in the post titles or inside the text .
If you're personally concerned by a post and you do not agree, if a link is missing, I would be sorry: please tell me and I will remove this post or make the needed rectifications.
Je souhaite partager mes découvertes au fil du web.
Les liens originaux sont dans les titres ou à l'intérieur du message lui-même. Si vous êtes personnellement concerné par un message et que vous n'êtes pas d'accord , si un lien est manquant, j'en serais désolée: merci de me le dire et je ferai les modifications nécessaires ou annulerai le message.

Welcome:bienvenue

Total visitors since 02/25/2010 .I love your little flags...Merci de votre visite...

My favorite books/Mes livres favoris

Shelfari: Book reviews on your book blog

Soulcollage