Art et Artisanat du monde: inspirations pour une vie riche en créativité.
Art and handmade art around the world: inspirations for a creative life

Tuesday, October 26, 2010

LA BONNE RENOMMÉE



I can't resist to present you one of my favorite source of inspiration for many years (since 1978!...) :
 LA BONNE RENOMMÉE, a wonderful , colored shop in Paris


Each time I return to Paris, I 'm thrilled to discover the new collections of this unique shop.
It's such an amazing place ! 


For your pleasure I post some pictures I took with the permission of the saleswoman who works here...Enjoy!!!

Une merveilleuse boutique à Paris: LA BONNE RENOMMÉE. Une de mes sources d'inspiration favorite depuis bien longtemps ((1978!...) 


Chaque fois que je retourne à Paris, je ne manque jamais d'aller y découvrir leur dernières collections... Fabuleux!!! On y trouve des vêtements,sacs,coussins,accessoires inspirés par les voyages de leurs créatrices.


C'est un endroit tellement magique! J'ai fait quelques photos pour votre plaisir avec la permission de la vendeuse qui y travaille... Régalez-vous!!!!
















Inspired by her travel, Catherine LEGRAND, one of the 2 designers of lA BONNE RENOMMÉE, wrote a delightful book  published by Thames and Hudson: "textiles: a world tour"




With Amazon.com you can fint it in german : "stoffe, farben, kleider"(frederking u. Thaler)






Inspirée par ses voyages, Catherine LEGRAND , l'une des 2 créatrices de la bonne renommée, a publié 2 livres magnifiques, très riches en photos: "textiles et vêtements du monde, carnet de voyage d'une styliste et "carnet d'inspirations textiles" (editions Aubanel)





 26 rue Vieille du Temple 75004 PARIS


3 comments:

  1. Fabuleuses photos !!! merci pour ce repotage qui invite au voyage...

    ReplyDelete
  2. I think I remember this shop from MANY years ago and every time I have like a vision from things I saw there. It is amazing!!! I lived in Paris for a year and I do miss it!!!

    ReplyDelete
  3. What a gorgeous shop! I'd feel very much at home here. Will have to get those books. Thanks Sylvie!

    ReplyDelete

Thanks for visiting me! Hope you enjoyed reading my blog. I would love to hear from you, so do leave me a comment.
J'espère que vous avez pris plaisir à visiter mon site! une petite trace de votre passage dans cet espace me ferait grand plaisir. Merci.

ShareThis

Related Posts with Thumbnails
I desire to share some of my discoveries from the web.
The original links are in the post titles or inside the text .
If you're personally concerned by a post and you do not agree, if a link is missing, I would be sorry: please tell me and I will remove this post or make the needed rectifications.
Je souhaite partager mes découvertes au fil du web.
Les liens originaux sont dans les titres ou à l'intérieur du message lui-même. Si vous êtes personnellement concerné par un message et que vous n'êtes pas d'accord , si un lien est manquant, j'en serais désolée: merci de me le dire et je ferai les modifications nécessaires ou annulerai le message.

Welcome:bienvenue

Total visitors since 02/25/2010 .I love your little flags...Merci de votre visite...

My favorite books/Mes livres favoris

Shelfari: Book reviews on your book blog

Soulcollage